Daar sta je dan... (PART II) - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Tom - WaarBenJij.nu Daar sta je dan... (PART II) - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Tom - WaarBenJij.nu

Daar sta je dan... (PART II)

Blijf op de hoogte en volg Tom

16 Augustus 2016 | Hongarije, Boedapest

"Daar sta je dan, deel 2"
We begonnen de dag zonder strafblad, een goed begin Is het halve werk. Helaas moest het eerste biertje genuttigd worden zonder het bijzijn van Tim. Hij was helaas het laatste slachtoffer van de door vodka overspoelde avond, slechts zes uur eerder, geworden.

Mensen vullen als cement de mal die onze lichamen voor het podium gevormd hebben.
Frits, bestuurder van de scootmobiel, ploegt zijn hardplastieke paard door de menigte als een ijsbreker door de Noordelijke IJszee. We kunnen de neiging deze beperkte baas te leren crowdsurfen amper onderdrukken. Echter, de gemiddelde Fransman kan meepraten over het begrip genade; zoöok deze driewielerpiloot. In zijn kielzog volgt het plebs (of voetvolk zo u wilt), dat uiteenspat op het bastion van onze vriendschap. De inmiddels teleurgestelde achterban zoekt in grote getale troost op veilige afstand van onze slagorde. Als we de eerste spade in de grond steken voor het graven van enkele loopgraven, blijkt het entertainment ten einde. Lichte teleurstelling overmeestert met name dhr De Kleijne, die het woord rellen inmiddels met watervaste stift op zijn voorhoofd heeft staan. Zijn hart maakt vervolgens echter een huppeltje wanneer de bekendste Barbedos Bimbo het podium betreedt. Rihanna schittert in eerste instantie door afwezigheid, maar vervult daarna de hongerige harten van haar fanboys met begeerte.

"Ik vind een concert pas leuk als er gebeukt wordt", sprak Kemna met een gretige blik in zijn ogen. Hij en vele anderen plaatsen wanorde en tumult boven harmonie en eendracht. 'Ik wil bloed aan de muur zien', sprak hij plechtig. Kemna Is de yang tegenover onze benevelde yin. Zei iemand daar Gin? Er werd gesproken zonder iets te zeggen, want de emmers gintonic waar zestienjarigen hier zichzelf in doopten waren slechts frisdrank vergeleken met de dranken die wij consumeerden. Sterker nog, ik durf zelfstandig te beweren dat het gemiddelde gereformeerde patriarch in een jaartje meer alcohol tot zich neemt dan in een enkel emmertje te vinden Is.

De dampen van de shisha vult de tent alsware de rook die de rollende sovjet tankformaties verhulde tijdens de slag bij Kursk. Vierlingsbeekse vrouwen voegen zich bij ons alsof we geen duizenden kilometers van huis zijn. Evelien's rookgordijn omlijst de nacht met pointillistische cirkels. Ze lacht het weg, maar van de onzekerheid des heren kan je inmiddels plakjes snijden. De boter staat nog niet in de koelkast maar de deur lijkt inmiddels wel uitzichzelf dicht te gaan.

Ondertussen mag wel eens opgemerkt worden dat de nihillistische outfits van menig felbegeerde blonde stoten bij menig man de trein der verlangens doet vertekken. Choo motherfucking choo.