Tom around the world: Maui, Big waves and no wind - Reisverslag uit Kahului, Verenigde Staten van Tom - WaarBenJij.nu Tom around the world: Maui, Big waves and no wind - Reisverslag uit Kahului, Verenigde Staten van Tom - WaarBenJij.nu

Tom around the world: Maui, Big waves and no wind

Door: Tom Zeegers

Blijf op de hoogte en volg Tom

23 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Kahului

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste post. Deze keer wil ik wat aandacht besteden aan mijn nieuwe favoriete bezigheid, namelijk: surfen (hoe kan het ook anders).

Na een lange tijd zonder wind, en veel golven was er weinig te windsurfen/kitesurfen op Maui. Gelukkig kon er wel volop gesurft worden in dit tropische paradijs. Na veel oefenen, en een paar keer gruwelijk hard crashen kon ik me afgelopen zaterdag voor het eerst echt een surfer noemen.

Het was vroeg in de ochtend toen Simon en ik naar Honolua vertrokken. Na een tocht van ruim een uur kwamen we middels een jungle/tunnel/zandweg op een soort van panorama punt terecht. Dit panorama punt (bovenop een grote rotswand) keek uit over een grote baai en leek zich in de middel of nowhere te bevinden. Hier troffen we Gavin (een collega), die ons de route beschrijving naar deze legendarische plaats had gegeven. Na de boards te hebben gewaxed klommen we voorzichtig langs de rotsen naar beneden om zo bij de oceaan terecht te komen. Hier konden (na het tellen van de golven) de zee inspringen. En na wat peddelen waren we voorbij de branding, en was ik klaar om te surfen!

Mijn allereerste golf staande, was niet echt een kleintje te noemen (in mijn eigen beleving). De golf insturen ging gelukkig meteen goed, en op het einde van de rit kon ik ook zonder gedoe van mijn bord afspringen om zo de begroeting met de rotsen te voorkomen. Maar mijn moment van glorie verdween al snel als sneeuw voor de zon me. Achter mij doemde een nog grotere golf op, met daar bovenop een dame van ongeveer mijn leeftijd. Deze dame maakte wat toffe zichzag bewegingen en sprong erna met bord en al heel nonchalant van de golf af. Mijn conclusie: duurt een aantal weken maar dan kan je eigenlijk nog steeds niet veel op een surfboard Tom. Oftewel ik moet meer oefenen! Gelukkig houden de grote golven nog zeker een week aan, en kan je bijna overal op het eiland surfen!

Aloha en tot de volgende keer

  • 24 Oktober 2013 - 08:51

    Trudy:

    Hee jongen,

    Geweldig, fijn om weer wat van je te horen. Blijf maar lekker goed oefenen. We komen gauw een keertje kijken. Doei

  • 26 Oktober 2013 - 11:56

    Ans Borghs:

    Leuk om te lezen dat het je goed gaat daar ver weg.Deze ervaring nemen ze je niet meer af.Nog een fijne tijd daar groetjes Ans& peter

  • 27 Oktober 2013 - 20:48

    Gerrie Laarakkers:

    Ik doe het je niet na da surfen maar zo te horen amuseer jij je wel
    Hier lijkt het alsof de herfst nu echt is begonnen, veel bladeren op de grond, wind en ook af en toe regen morgen wordt er een stormachtige dag verwacht
    Maar daar zul jij wel minder last van hebben.
    Hier gaat alles zijn gangetje en Jan heeft de eerste munten gemaakt met zijn pers
    Groetjes van de lorretjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 26 Juli 2013
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 16878

Voorgaande reizen:

14 September 2021 - 20 September 2021

Time to split

11 Augustus 2017 - 01 Oktober 2017

The quest for the El Dorado Ananas

11 November 2016 - 13 November 2016

Schotland

08 Oktober 2016 - 14 Oktober 2016

Oosterse avonturen

08 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Sziget festival 2016

02 September 2013 - 07 Februari 2014

Tom around the world: Maui, US

26 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Tom around the world: Vietnam

Landen bezocht: