Dag VII, Dag VIII - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tom - WaarBenJij.nu Dag VII, Dag VIII - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tom - WaarBenJij.nu

Dag VII, Dag VIII

Door: Tom Zeegers

Blijf op de hoogte en volg Tom

31 Juli 2013 | Vietnam, Hanoi

Dag VII

We slapen uit vandaag, gisteren was niet bijzonder laat. Maar de hele dag op zee had zijn tol geeist. We waren namelijk behoorlijk verband en moe toen we terug kwamen. We checken om 12u uit en gaan met de bus/boot/taxi weer terug naar Hanoi. Onderweg krijgen we nog een lekke band en rammen we een bord. We beginnen steeds meer te twijfelen aan de driving skills van de vietnamezen. We hebben inmiddels ontdekt dat je voor praktisch alles op twee wielen geen rijbewijs nodig hebt. We vragen ons dan ook steeds meer af of dit dan ook niet voor 4 wielen telt. Uiteindelijk na een lange reis komen we rond 18:00 aan in Hanoi. We delen een taxi met een ander stel Nederlanders en komen al snel aan in ' Old town'. We vinden binnen 5 min ons backpackers hostel en zijn verrast. We hadden dit namelijk gedaan zonder te verdwalen, iets wat voor ons doen vrij uitzonderlijk is. We checken in en ontmoeten al snel wat andere backpackers, o.a. Leo. Met 3 man sterk gaan we uiteindelijk ergens eten en het duurt niet lang voordat de eerste biertjes op tafel staan. Na een ' Mad dash' te hebben gemaakt door praktisch bijna iedere bar en discotheek die old town heeft komen we weer uit bij ons hostel. We zijn moe en lichtelijk aangeschoten en we gaan slapen, Leo gaat nog even door.

Dag VIII

Na een nacht goed geslapen te hebben in het backpackers hostel van Hanoi is het tijd om op te staan. Terwijl Willem nog ligt te pitten scoor ik nog even vlug een gratis ontbijt in de keuken en baan ik me een weg naar een nog niet bezete tafel.
Nadat Willem ook ontwaakt is checken we uit en besluiten we nogmaals de dood te trotseren door opnieuw gemotoriseerd door Hanoi heen te gaan. Het is een beetje zoals fietsen in Nederland, alleen dan met scooters. Iedereen negeerd alle verkeersregels en het is stoppen en rijden wanneer je zin hebt. Dit sluit gelukkig perfect aan bij de verkeersvaardigheden van mij en Willem. Na 2 uur lang de stad (nog) onveiliger te hebben gemaakt stoppen we bij het oorlogsmuseum. Dit hadden we namelijk de eerste keer in Hanoi gemist. Willem en ik waren namelijk nog steeds opzoek naar onze eerste Huey. Na een uur te hebben rond gedwaald hadden we dan eindelijk onze eerste Huey gevonden! We gingen direct opzoek naar iemand van het musuem/leger om te kijken of we er ook mee mochten/konden vliegen. Helaas bleek de taalbarriere een te groot obstakel en moesten we de Huey achterlaten. Terug in het hotel dronken we nog wat biertjes en vertrokken we vervolgens naar het station. We zouden hier met de nacht trein (soft seats) rond 23:00 vertrekken. Next stop Hue!

• 31 Juli 2013 - 09:42

Bregje:

Tommiee,

Jullie maken wel echt mega leuke dingen mee.
    Moest er ook heel erg om lachen.
    Geef Willem credits voor z'n stuk!
    Geniet er nog van en ik volg je via dit netwerk.

Tot over een paar weken
    Kusjehaij

• 31 Juli 2013 - 13:08

Trudy Zeegers:

Hee Tom en Willem,

Leuk dat we weer een stukje van jullie vakantie konden meemaken. Het komt op ons over alsof jullie heel veel lachen. Ik hoop wel dat je heel veel foto's maakt want ondertussen ben ik heel nieuwsgierig geworden.
    Jammer dat we hier niet altijd internet hebben. Maar vroeg of laat zullen we je wel een keertje op skype treffen. Groetjes van Trudy.
    Kan me hierbij aansluiten en vinden super leuk te horen dat julie het goed maken. Maar ja je zult niet alles schrijven en dat snap ik.

Veel plezier
    Fred