Dag V, VI - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Tom - WaarBenJij.nu Dag V, VI - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Tom - WaarBenJij.nu

Dag V, VI

Door: Tom Zeegers

Blijf op de hoogte en volg Tom

28 Juli 2013 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

Dag V

Vandaag is vooral een rust dagje (iets met de kater komt later). We hebben vandaag wel het volgende stuk van onze reis geplanned. Next stop Hue! We gaan daar naartoe via Hanoi met de nacht trein. Maar voordat we ons op het volgende avontuur storten hebben we wel besloten hier nog een paar dagen langer te blijven. Er is veel te doen en je kan van het uitzicht geen genoeg krijgen. Tevens boeken we een kanoo trip bij 'Outdoor Asia' voor morgen. Verder is er vooral nog veel regen vandaag, het regen seizoen kent geen genade. We hopen dat de regen van morgen ook meteen valt zodat we niet zullen verdrinken in de kanoo's tijdens onze trip.

VI
Vandaag staan we weer vroeg naast ons bedje. Na weer wat ' pho' te hebben gegeten gaan we naar 'Noble House'. Het verzamelpunt voor onze trip. We zijn in totaal met 9 mensen (icl. onze gids Russel, een verdwaalde Canadees) en het weer ziet er wel oke uit. We hebben poncho's en hele gafe (commando) achtige hoofddeksel meegenomen en we zijn klaar om de gele zee te veroveren.
Na een mooie cruise stoppen we bij een soort zelfgemaakt drijvend vissers eilandje. Het blijkt een ' Fish farm' te zijn. De hele constructie drijft op piepschuim, bamboe en fantasie. Het ziet er namelijk redelijk gammel uit allemaal. De vissen (en kleine haaien) te hebben geinspecteerd lopen we het hutje in. Hier trekt de trotse eigenaar van dit dreivende 'paradijs' een luik open. We kijken naar beneden en er zwemt een moeilijk grote vis, het is een lucky fish. Hij zou volgens de Vietnamese cultuur geluk moeten brengen en wordt iedere dag goed gevoerd en waarschijnlijk nooit verkocht. Na wat grappen te hebben gemaakt over een potentiele fishnapping halen we de kanoo's op en gaan we het water op. We komen op de meest geisoleerde strandjes varen de meest verborgen lagoons in en genieten van het uitzicht. Dit allemaal onder het genot van wat goede muziek. Willem heeft een uistekende playlist samengesteld van Louie Armstrong tot wolfmother. Op een gegeven moment stoppen we op een afgelegen strandje voor een pauze. Russel (de gids) inspecteerd wat grote boulders en clifs voor potentiele klimroutes. Uiteindelijk krijgen we nog een crash cours bouldering van hem. Tevens hebben we bijna de hele dag zon, iets wat we totaal verkeerd ingeschat hebben aangezien we beide geen zonnebrand bij ons hebben. Iets waar we later op de dag/avond/dag erna/etc. nog flink voor zullen boeten. Uiteindelijk zijn we rond 18:00 weer terug, we douchen vlug, eten wat en eindigen erna weer in the Good Bar.
Today was a good day

• 29 Juli 2013 - 06:41

Fred En Trudy:

Hee jongens, fred en ik hebben beiden erg genoten van jullie verhalen. Ik kan me voorstellen dat jullie beiden veel lachen en alles met de nodige humor ondergaan. Blijf vooral schrijven. Sorry van gisteren, Gitty liet we eten dat je op skype was maar helaas hadden we hier weer eens geen wifi. Hopelijk de volgende keer beter. Het blijft hier toch een apenland
    .De temperatuur is hier extreem dit jaar voor ons gevoel. Het is nu op dit moment en dat 06.00 in de morgen nog steeds 27 graden. Overdag loopt het tegen de 40. Gelukkig houden wij het vochtniveau op peil. Ja ja met HERTOG JAN. Nu verder is het lekker rustig zo vroeg in de morgen en dan kan ik wel maanden hier blijven.

Chiel is langs geweest met zijn vriendin en heeft en drankje gedaan.

Verder al weer veel meegemaakt , WIJNBOER, Ziekenhuis Pula etc maar alles is super
    groetjes Fred en Trudy

• 29 Juli 2013 - 06:41

Fred En Trudy:

Chiel is langs geweest met zijn vriendin en heeft en drankje gedaan.