The quest for the El Dorado Ananas, part I - Reisverslag uit Colombia, Colombia van Tom - WaarBenJij.nu The quest for the El Dorado Ananas, part I - Reisverslag uit Colombia, Colombia van Tom - WaarBenJij.nu

The quest for the El Dorado Ananas, part I

Blijf op de hoogte en volg Tom

18 Oktober 2017 | Colombia, Colombia

Na slechts negen security checks en 15uur in een vliegtuig te hebben gezeten zijn we er dan eindelijk; Colombia. Het is laat wanneer we landen in Bogota maar dat mag de stemming bij mij, de kleine en Carmen niet drukken. Bies wordt echter geconfronteerd met een lege bagageband. Zijn rugzak heeft besloten zijn eigen plan te trekken en komt een dagje later aan. Met onze grand theft auto skills duurt het niet lang voordat het eerste auto alarm afgaat. We springen vlug in de dichtstbijzijnde taxi en rollen richting ons hostel.

Bogota is een levendige stad, er is veel te zien en te doen. Wanneer we voorwaarts door de stad trekken stuiten we op een bandje dat salsa muziek speelt op straat. Het verkeer moet hiervoor maar even wachten.

Simkaarten regelen behoorde deze dag tot één van onze grootste avonturen in deze stad, een verblijf regelen met een inwoner die geen Engels spreekt is er niks bij. Senora Claro nam haar roedel Gringo's mee naar de belminutenboer toen bleek dat het meermaals herhalen van haar beschaafde 180-woorden-per-minuut Castilliaans niet voldoende was.

Eten in een circustent heeft zijn charmes. Er loopt een bandje rond die op de 5e verdieping vreugde rondstrooit teneinde de deprimerende dode bruiden, Edward-zonder-scissorhands en slendermans te overstemmen. Iedereen een sjerp en een kroon, vanavond zijn we allemaal koninginnen ; bazuingeschal!
Terwijl we ons rustig aan terug naar het hostel begeven zien we plots een groep dames hun danskunsten uiten in een kroegje "Die ananassen doen het hier goed, ze hebben daarvoor het perfecte klimaat " roept de heer Verbiesen over te straat.