De Schotse slag, deel I - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Tom - WaarBenJij.nu De Schotse slag, deel I - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Tom - WaarBenJij.nu

De Schotse slag, deel I

Blijf op de hoogte en volg Tom

13 November 2016 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

"De Schotse slag, deel I"

Het regent hard wanneer de blauwe stalen KLM vogel de landingsbaan raakt. Na een korte taxirit stopt het vliegtuig in de buurt van de terminal. De deuren van het gevogelte gaan langzaam open en de wind en regen blaast naar binnen. Langzaam verschijnt er een achtkoppig gezelschap. De wind doet de donkere lange ochtendjassen opwaaien. Verschillende glimlachen verschijnen wanneer de groep het vliegtuig verlaat en de donkere storm inloopt.

De Kleijne en ik zijn dit jaar verantwoordelijk voor het organiseren van het befaamde vriendenweekend. Na een uitgebreide zoektocht op de darkweb blijkt Schotland het beste te matchen met ons alcoholgebruik. Gokverslaving en overgewicht zijn uitdagingen waar de Schotten nog geen antwoord op hebben, perfect dus voor een feestje op de rand van de vulkaan.
Ondanks de bijtende kou en de klaterende regen op het industriële plaveisel van de gurige havenstad Is de culeur locale die van vlees. Lillend vlees waggelt ons voorbij op straat, tieten die als oorwarmers zouden kunnen dienen groeten ons in het onverstaanbare Gaelic dialect. De discotheek Is een antropologisch experiment met emo chickies in nylon en Justin Bieber vocals op een punkrocknummer. De kettingen van het interieur voelen als een dwangbuis die ons moreel onderuithaalt wanneer we vaststellen dat de Nederlandse schaal van lekkerheid niet op de Schotse fauna toegepast kan worden. Grote hoeveelheden alcohol gaan gepaard met mislukte danspasjes, honger en blikken van verontwaardigheid. "Waar de fuck zijn we terecht gekomen" roept één van de heren in paniek. Niemand van ons had daarop een antwoord.. Één uur wordt twee uur en twee wordt drie. De grote hoeveelheden vloeibare moed die wordt weg gezet door de heren helpt ook niet om vorm te geven aan de avond. Het zou nog lang duren voordat het stil zou zijn in de straten van Glasgow...